Perfekcyjna pani domu? Zostań panią Twego ciała!

Twój dom cały czyściutki i pachnący. Świąteczne dania przygotowane, prezenty pysznią się pod olśniewającą choinką. Jak zwykle, perfekcyjnie zadbałaś o wszystko. A czy zadbałaś też o siebie? Przeczytaj moich pięć pomysłów i zatroszcz się o swoje ciało!

Jeśli tym razem masz dość tego, że zwykle w czasie świąt Bożego Narodzenia opadasz z sił, ze zmęczenia boli Cię całe ciało, a Ty sama czujesz się niczym… klacz wyścigowa na chwilę po osiągnięciu mety, przeczytaj mój tekst.  Oto 5 pomysłów na to, jak w czasie przedświątecznych przygotowań zatroszczyć się także o… ciało!

  1. PREZENTY – dobrze jest zacząć zadbać o ich znalezienie wcześniej. Jeśli potrzebujesz wybierać je „organoleptycznie”,  cwał przez centrum handlowe na dwa dni przed Gwiazdką po pierwsze nie sprawi, że będziesz mieć czas na ich swobodny wybór, po drugie z pewnością wrzuci Cię w tłum osób zabieganych tak jak Ty. Zachęcam, by przynajmniej część upominków kupić w sieci – warto zamówić wybrane towary odpowiednio wcześnie, żeby zdążyły dotrzeć na czas oraz sprawdzić solidność firmy.

BONUS: W zaoszczędzonym czasie nałóż na twarz maseczkę.

  1. PORZĄDKI – na pewno jest świetnie, jeśli uda Ci się podomykać wiele spraw do końca roku i mieć czyściutkie mieszkanie, jednak rodzi się pytanie: czy na pewno gra warta jest świeczki? Czy może  zamiast omdlewania ze zmęczenia lepiej wybrać to, że mieszkanie jest trochę mniej lśniące, za to ja mam dobry humor i jestem w stanie być w kontakcie z bliskimi? Często traktuję bieganie z miotłą czy szmatą jako zaprawę do sportów zimowych – skupiam się wtedy nie tylko na efekcie sprzątania, ale też zauważam, jak wspaniale pracują moje mięśnie. To działa! Zbawienne mogą okazać się także: wynajęcie kogoś do pomocy (można umówić się usługa za usługę), zaproszenie koleżanki w zamian za podobną pomoc (wspólne sprzątanie idzie raźniej i szybciej), zaangażowanie członków rodziny w pomniejsze prace.

BONUS: Chwila dla zmysłów – wypij z bliską Ci osobą pyszną herbatę i rozkoszujcie się razem tą chwilą!

  1. POTRAWY – ważne jest rozsądne zaplanowanie rodzaju oraz ilości potraw i zakupów – część suchego asortymentu możesz kupić wcześniej lub zamówić w sieci. Warto też umówić się z kimś bliskim na „wyspecjalizowane zakupy” – jedna osoba kupuje dla Was np. ryby, a Ty robisz sprawunki w dobrym warzywniaku. Polecam opcje wymieniania się daniami – ustal z siostrą czy przyjaciółką, że na przykład Ty robisz więcej pierogów, a ona dwie porcje ciasta.

BONUS: Spraw sobie relaksującą kąpiel.

  1. OZDOBY –  zapraszam do eksperymentowania z wytwarzaniem ozdób z niepotrzebnych przedmiotów lub przerabiania tych z poprzednich lat – najlepiej angażując w te działania dzieci. Świetną opcją jest też zorganizowanie akcji wymiany – nagle Twoje „opatrzone” bombki rozbłysną nieoczekiwanie nowym blaskiem na choince przyjaciółki, a jej stroik, który oglądała już ze znudzeniem od lat na swoim stole, ozdobi pięknie Twój dom. Nie potrzebujesz spędzać już czasu w centrum handlowym, a wymianę możesz połączyć z przekazaniem zakupów.

BONUS: Oszczędzone w ten sposób pieniądze możesz wydać na rozluźniający i aromatyczny masaż.

  1. CZAS – mając więcej wolnych chwil, możesz wcześniej zaplanować, jak w czasie świąt zarządzić czasem swoim i rodziny. Znajdźcie chwile na spacery, zabawę i ruch na świeżym powietrzu. Ponieważ tym razem masz na to wystarczającą ilość energii.

BONUS – Twoje ciało lepiej poradzi sobie nawet ze zwiększoną ilością zjedzonych smakołyków, a Ty poczujesz się lżej! POZIOM ENDORFIN ZNACZNIE WZROŚNIE!

Tekst opublikowany w e-magazynie „endorfina” Dojrzewalni Róż